Buscar
  • Francescgessé

El Marquesat ha celebrat l'Any Viladot

Bon dia a tota la gent que formem part de Terres del Marquesat, amics i simpatitzants.

El passat dimarts dia 23 d’agost vam fer la Cloenda de les Sortides Culturals d’Estiu 2022 i com a títol li vam posar El Marquesat Celebra l’Any Viladot. Érem 28 persones vingudes de les comarques del Segrià, l’Urgell, La Noguera i també alguns de Barcelona la nostra associació estem molt satisfets ja que em superat la quantitat d’assistents, anteriors de la pandèmia.

L’excursió va començar al punt de trobada que era al pàrquing del Sió a les 8h30 i ens vam dirigir a la Xocolateria Jolonch i vam esmorzar a les taules exteriors on vam degustar el producte estrella que es la xocolata amb xurros, amb melindros o sola. En acabar de la mà del nostre guia Ramon Bernaus, recentment Doctorat en història i tot un luxe de tenir-lo al nostre costat que junt amb el Josep Mª Mata i el Josep Roqué formen el triangle de doctors dins Terres del Marquesat.

Acte seguit vam visitar la antiga fàbrica de xocolata Jolonch on vam veure un bloc de xocolata en estat pur.

Per començar la visita de l’obra d’en Guillem Viladot, varem anar al Pilar d’Almenara i que ara gràcies amb un contracte del ajuntament d’Agramunt amb un particular vam poder gaudir d’un pàrquing pels vehicles i han fet un camí d’accés que esta molt bé i dona la sensació de que ressalta molt be la monumental torre, alguns agosarats vam pujar fins dalt i vam observar unes panoràmiques fantàstiques de 360º destacant Agramunt, Preixens, l’Estany d’Ivars i altres com la Seu Vella de Lleida encara que hi havia calitja. També vam visitar les ruïnes de l’església de Sant Salvador o Sant Vicenç d’Almenara (Agramunt).

De retorn vam passar per la Masia de l’Isidori i Lo Pardal Parc on vam gaudir de l’obra d’en Guillem Viladot.

Retornarem a Agramunt al pàrquing del Sió i amb una petita caminada vam visitar Lo Pardal 1, on en Ramon Bernaus continuant amb l’obra den Guillem Viladot va fer una lliçó magistral de la poesia visual i objectual on qualsevol objecte pot ser el que cada qual pot imaginar, partint de un material reciclat.

Sobre les 14h vam anar a dinar al Restaurant Blanc i Negre d’Agramunt i en acabar de la mà del Dr. Josep Roqué vam gaudir d’un audiovisual de les nostres rutes d’estiu.

Per finalitzar vam anar a visitar el Museu de Torrons Vicenç on ens vam endinsar en l’historia dels torrons d’Agramunt, en acabar vam fer un tastet i qui va voler va comprar alguna especialitat de les moltes que tenen ja que el lema es “torrons tot l’any”.