Buscar
  • Francescgessé

VISITA CULTURAL AL MUNICIPI D'OSSÓ DE SIÓ

Castellnou de Ossó, Montfalco d’Agramunt, Bellver de Ossó, Ossó de Sió

Bona tarda amics i simpatitzants de Terres del Marquesat, avui farem un petit resum de la visita cultural mediambiental pel municipi de Ossó de Sió (Comarca de l’ Urgell) que va ser el passat dimarts dia 9 d’agost i que el punt de trobada era a les 8 h al hotel Blanc i Negre d’Agramunt en total érem 22 persones vingudes de diferents llocs com son Artesa de Segre, Alós de Balaguer, Agramunt, Balaguer, Castellnou de Ossó, Preixens , Tàrrega i Vilanova de Meià una unió de minories i un bonic grup per gaudir de diverses opinions però que ens uneix les ganes per conèixer diferents llocs por on ens movem i que moltes vegades desconeixem.

Terres del Marquesat a Ossó de Sió

Sobre les 9 h estàvem esmorzant a la plaça de Castellnou de Ossó el primer poble del municipi que trobem per la carretera de Cervera i allí ens esperava la Candida Galceran gran persona i una gran seguidora nostra al llarg d’aquests llargs anys de rodar per tants i tants llocs diferents. La plaça feia goig amb taules parades i cadires per estar mes còmodes, ja que aquests esmorzars son sempre al aire lliure i cada qual es porta el seu i l’únic que portem la nostra associació es un t’ermo gran ple de cafè i una caixa de llet .Dons aquest dia hi havia refrescs i unes palmeretes, també bull remarcar la generositat d’uns nous vinguts a la colla que son la Carme i el Marià, que ens van obsequiar amb una caixa de raïm negre boníssim i unes peres excel•lents.

Per fi a les 9h 30 vam iniciar la visita al poble de Castellnou de Ossó on en poca estona podem contemplar una fortificació romana en fase de restauració amb el mirador, l’església romànica segle XII de Sant Pere la qual alberga un sarcòfag important, un moli fariner restaurat d’època gòtica i també una de les peixeres del riu Sió.

Continuàrem direcció a Montfalco d’Agramunt on vam visitar les restes del castell exterior, un trull de vi i vam donar un tomb per la població va ser una visita breu però interessant. Retornàrem a la carretera de Cervera i en aquesta direcció vam anar fins a Bellver de Sió on vam visitar una creu gòtica que hi ha al entrar a la població i vàrem continuar fins a la plaça de l’església de Sant Pere on ens esperava el Josep Castellà amb la clau, de la seva ma vam entrar al temple on en Ramon Bernaus el nostre historiador i guia ens va explicar amb tota mena de detalls tota la historia i l’estil de romànic amb el seu significat. Vam donar un tom pel recinte i algun carrer interessant i vam posar rumb al últim poble de la ruta que es la capital del municipi i o vam fer per una pista asfaltada que amb una recta et col•loca a l’aparcament de les piscines municipals de Ossó de Sió on caminant 5 minuts ja érem a la plaça principal on hi ha l’ajuntament i l’església i una creu de terme moderna i ja teníem la clau a punt per entrar a la última església que esta dedicada a la Mare de Deu del Remei on en Ramon Bernaus va fer una explicació breu ja que eren tres les esglésies que havíem visitat i totes eren del segle XII i d’arquitectura romànica de l’Escola de Lleida en sortir ens vam fer una foto de grup a la barana de la porta de l’església. Desprès de fer un petit tomb pel poble i que feia una calor insuportable vam agafar els vehicles i vam anar per un curt camí a 1 km i travessarem un bancal fins arribar a una arboreda on hi ha la peixera de Ossó de Sió on estàvem fresquets i ens vam fer una segona foto de grup i es que teníem unes fortes ganes de sortir bora l’aigua i be però l’ Hèctor el cuiner de les piscines ens esperava amb un pica pica i una paella fenomenal vam pujar al aparcament i vam assentar nos i vam gaudir d’un bon dinar distes i amb sobre taula i alguns es van banyar i tot.

Bé amigues i amics ara no mes queda el dimarts dia 23 d’agost que farem la Cloenda de les rutes d’estiu i que celebrarem el Centenari del Guillem Viladot on visitarem el Pilar d’Almenara, la Masia del Isidori , el Parc de Riella el Pardal Parc i Lo Pardal, el dinar serà al Restaurant Blanc i Negre d’Agramunt.

Les Terres del Marquesat agraeixen la col•laboració de: Candida Galceran i Salvador Nadal (Castellnou d’Ossó) Josep Castellà (Bellver d'Ossó) i Antoni Gilabert (Ossó de Sió) per la seva dedicació en vers a nosaltres . Gracies amics !!