Buscar
  • Francescgessé

Visita cultural: Torre de Vallferosa, Monestir de Cellers i breu visita a Torà

Ahir 4 de juny per fi vam visitar la zona de Torà i es l’excursió que ja havíem fet la previsita fa dos anys i ja teníem tot arreglat per visitar tot l’enunciat i fins i tot el restaurant aparaulat on vam dinar ahir i be, la pandèmia ens u va capgirar tot i així em passat dos anys.

A les 8 estàvem tots citats al Hotel Blanc i Negre des de on ens vam dirigir fins a la població de Tora on vam parar un moment a recollir les claus del monestir de Cellers i vam continuar fins a Vallferosa on ja teníem les barreres alçades per entrar fins a la torre de Vallferosa on ens esperava el batlle de Torà en Magí Coscullola i de la seva ma ens va acompanyar i explicar tot sobre la torre que data del segle VIII Segons indica el Carboni 14 i que es un cas singular i te una altura de 32 m i es la mes alta de Catalunya . Alguns vam optar per pujar fins als 32 m a traves d’unes escales de fusta que et porten a la cambra de combat i fins al sostre on i a els merlets.

Desprès el nostre historiador en Ramon Bernaus complementant-se molt be amb el batlle van explicar una mica d’història de les restes de l’església barroca de Sant Pere i acte seguit el poble abandonat de Vallferosa que segons va dir el batlle va estar habitat fins després de la Guerra Civil però tot just al acabar.

Ens vam acomiadar del batlle en Magí Coscullola i ens vam fer una foto de grup

Vam emprendre rumb al monestir de Cellers tot passant de llarg el poble de Torà i amb 6 km i passat el poble de Cellers per fi vam arribar i aquí el nostre historiador Ramon Bernaus es va lluir i amb la seva senzillesa ens va delectar explicant l’altar dedicat als sants màrtirs romans Cel doni i Armenter a sota i a la cripta que es similar a la que i a Olius ( Solsona ) també i han uns altars laterals d’estil rococó.

En acabar ens vam dirigir al Poble de Torà on vam fer una visita llampec pel casc antic i vam dinar amb un conegut restaurant del poble i desprès d’una sobretaula suficient i anunciar el pròxim acte ens vam acomiadar i fins la pròxima.